STEM PÅ DETTE SUNDE INITIATIV

Dansk Reklame Film

Daglige Pleaz-sessioner

Vi er et moderne mediehus med både sælgere, kreative, analysekonsulenter, studentermedhjælpere, teknikere og administrativt personale, der alle stræber efter at skabe ekstraordinære reklameoplevelser på det store lærred. Hos Dansk Reklame Film lægger vi stor vægt på at skabe et godt arbejdsmiljø med fokus på både trivsel og fysisk og mental sundhed. Det gør vi blandt andet gennem sociale aktiviteter som vinsmagninger, fredagsbarer, biografklubber, bordfodbold og dart i kontorpauserne. Vi er også aktive på sportsfronten med padel og fodbold. Og hvis medarbejderne trænger til afslapning og velvære, så tilbydes der også en massageordning. Vi er selvfølgelig heller ikke bange for en god udfordring, så vi hopper med på konkurrencer som DHL og Nordic Race – det får adrenalinet til at pumpe!

Men selvom vi allerede er langt, er vi altid på udkig efter muligheder for at skabe et endnu bedre arbejdsmiljø. Og det er præcis, hvad der drev os til vores nyeste tiltag: daglige aktive pauser.De daglige aktive pauser er igangsat i samarbejde med virksomheden ’Pleaz’, en digital platform, der tilbyder en bred vifte af korte træningsvideoer af ca. 5 minutters varighed, der omfatter pulsøvelser, strækøvelser og mindfullness. Målet med Pleaz er at skabe aktive pauser, der er gavnlige for kroppen og giver et mentalt frirum i en travl hverdag. Derudover er det også intentionen at fremme en følelse af fællesskab, hvor der er plads til smil og latter.

To gange om dagen, kl. 09.45 og kl. 14.30, deles en træningsvideo, på vores store tv-skærm, i midten af vores åbne kontormiljø. Sessionerne er booket ind i vores kalender, og folk deltager i det omfang de har mulighed for det. Kollegerne samles foran skærmen og gennemfører den daglige træning, som altid skaber begejstring.

Det var vigtigt for os, at initiativet blev forankret i hele virksomheden, og derfor blev der nedsat en række ’Pleaz-ambassadører’, som alle var en del af forskellige afdelinger, hos Dansk Reklame Film. For at få en god start på implementeringen besluttede vi, at motivere vores konkurrencemindede kolleger med en konkurrence i den første måned. Hver dag blev den mest energiske kollega kåret. Konkurrencen fokuserede ikke på at være den bedste, men på hvem der udstrålede mest smil og energi under Pleaz-sessionen. Af og til har vi også besøg af Pleaz, der har gennemført ‘live-sessioner’ med os udendørs. Live-sessionerne er med til at øge engagementet og give et sjovt afbræk i hverdagen.

Baggrund

Årsagen til vores beslutning om at igangsætte initiativet udspringer af vores overordnede forretningsstrategi, hvor holdånd er en af vores tre kerneværdier. På baggrund af dette blev der nedsat et trivselsudvalg, der havde fokus på at øge vores sundhed og trivsel på arbejdspladsen – dette er nu også en del af vores ”Must-Win-Battles”. Gennem både vores fysiske og sociale tiltag sigter vi mod at skabe en mere sammenhængende og inkluderende arbejdsplads, hvor hver medarbejder føler sig integreret i et større fællesskab, hvilket Pleaz-sessionerne bidrager positivt til.

Ved at tilbyde forskellige træningsmuligheder ønsker vi, at gøre det let og sjovt for alle at inkorporere både fysisk og mental sundhed. Vi har en dybt forankret overbevisning om, at vores trivsel er afgørende for både individuelle præstationer og for virksomhedens succes som helhed.

Pleaz overbeviste os med dokumenterede resultater, som fremgår af de vedhæftede billeder.

Kilde: https://visit.pleaz.io/platform/

Derudover fandt vi det tiltalende, at Pleaz er nemt at komme i gang med, og at det ikke kræver, at enkelte medarbejdere skal tage føringen og opfinde træningsøvelser, og at ansvaret derfor ikke ligger på en enkelt medarbejders engagement og opfindsomhed.

Effekten

Selv efter ni måneder ser vi stadig en opbakning til de korte træningspauser, hvor der dagligt er deltagelse af cirka 80% af de tilstedeværende. De aktive pauser giver mulighed for en mental pause og øger kropsbevidstheden – hvor enkle strækøvelser gør os opmærksomme på spændinger i kroppen.

Gennem vores Pleaz-initiativ undgår vi træthedskriser i løbet af dagen, hvilket bidrager til en mere produktiv arbejdsdag, hvor øget energi og fokus er afgørende for at kunne levere optimale resultater. Vores vanlige ’Morgen-pleazer’ sørger for, at alle kollegaer hilser på tværs af afdelingerne, og vi nyder den øgede socialisering og interaktion mellem medarbejderne.

Samlet set har vores forskellige aktiviteter været med til at bidrage til imponerende eNPS-tal (medarbejdertilfredshed). Før Pleaz-initiativet lå vores eNPS på 84 (november 2022), men ved den seneste måling var den steget til 91 (maj 2023). For dem, der ikke er bekendt med eNPS, er det en exceptionel høj score. En god eNPS ligger normalt mellem 10-30.

Vi er overbeviste om, at vores initiativer, såsom Pleaz, fælles sportsaktiviteter, begivenhedsfejringer og månedlige arrangementer har skabt oplevelser og minder, der styrker vores tilfredshed. Alle vores aktiviteter har været mere end blot aktiviteter; de har været fundamentale for at skabe et positivt og inkluderende arbejdsmiljø. De har styrket relationerne og tilføjet en ekstra dimension af glæde til vores hverdag. Samlet set har de bidraget til at gøre vores arbejdsplads til et sted, hvor vi trives og udvikler os både fagligt og personligt.

Vi mener, at kombinationen af fysiske og sociale tiltag, der omfatter både sport og fællesskab, har skabt en arbejdsplads, hvor sundhed, trivsel og arbejdsglæde går hånd i hånd.

Dansk Reklame Film

Placering: 1

Antal ansatte: 27

Firma adresse: Mosedalvej 14, 2500 Valby

Region: Hovedstaden

Website: www.drf.dk